duminică, 16 martie 2014

SUSHI
   Am fost in cateva restaurante care servesc acest preparat apreciat foarte tare de tinerii din familie ( sincer sa fiu, nu prea imteleg de ce) si m-au impresionat simplitatea si costul destul de ridicat, asa ca m-am documentat , am procurat cele necesare  si am trecut la treaba.
    Ingredientele pe care le folosesc:
  •  orez , cel mai bun este cel special pentru sushi, apoi cel cu bob mare rotund sau cel cu bob lung
  • ghimgir murat
  • foite de alge (nori)
  • sos de soia
  • otet de mere cu miere
  • sare
  • sos wasabi
  • somon proaspat (am folosit si afumat)
  • avocado (castravete)
    Prepararea 
 
    Pun la fiert 3 cani de apa cu putina sare  si cand incepe sa fiarba adaug 2 cani orez (de cele mai multe ori il pun in apa rece pentru 30 minute inainte de al pune la fiert.
    Apa trebuie sa acopere orezul cam 1 cm.

    Acopar vasul cu un capac sub care pun un servetel si cand incepe sa fiarba dau focul la minin.

    Daca apa a scazut orezul este bun si-l mai las in vas acoperit sa absoarba toata apa.

   Cand s-a racit fac un amestec de otet de pe ghimbir, otet de mere putina sare si o lingurita de sos de soia si-l imprestii peste orez amestecand putin.

    Tai somonul felii cam de un cm si avocado tot la fel.

   Pe foita de alge asezata pe covoras, pe o bucata de folie mai groasa,  pun cu lingura un strat de orez, la un capat pun somon si avocado/castravete sau chiar fara (depinde cum primesc comanda).

  Umezesc capatul opus al foii si incep sa rulez cu ajutorul covorasului.
  Rolele obtinute le  pun in frigider si inainte de a le servi le portionez.





     Am spus ca nu sunt pe gustul meu dar ceilalti le apreciaza ceea ce ma bucura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu