joi, 13 martie 2014

COZONAC
    O reteta simpla, usor de facut si gustoasa pentru care am folosit urmatoarele ingrediente :
  • 3 oua
  • 200 g zahar
  • 600 g faina
  • 150 ml ulei
  • 200 ml lapte
  • coaja de lamaie
  • esenta de rom
  • nuca macinata
    Preparare:

   Am pus drojdia cu o lingura de zahar, lapte caldut si faina la dospit pentru cca 20 minute.
   Cand  a inceput sa devina efervescenta am adaugat faina, un ou intreg si 2  galbenusuri, sare, zahar  laptele, aromele   si am inceput framantatul.

    Am obtinut un aluat lipicios dar nu moale; mi-am uns  mana cu ulei caldut, am adunat aluatul ca o minge, l-am uns cu ulei si am continuat sa framant adaugand din cand in cand ulei ( se vede cand este necesar pentru ca este absorbit de aluat.

    Framantatul dureaza cam 20 minute apoi  am impaturat aluatul in castron  cu ajutorul uleiului si l-am lasat la dospit..
  
    Am pregatit, intre timp umplutura de nuca cu zahar si albusurile de ou batute spuma, aromata cu esenta de rom. De asemenea am pregatit cratita in care am copt cozonacul ungand-o foarte bine cu ulei si pe margini, apoi am tapetat cu zahar peste tot.

     Cand aluatul s-a dospit, dublandu-si volumul,  l-am intins cu mainile unse cu ulei  cam 0,5 cm grosime, am pus nuca peste tot l-am rulat si l-am taiat in 7 bucati pe care le-am aranjat pe taietura in cratita pregatita ca mai sus.

      Am lasat la dospit cam o jumatate de ora apoi am dat la cuptorul  preincalzit pentru 45 minute.

      Caldut se scoate din cratita iar produsul obtinut il prezint mai jos.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu