joi, 6 martie 2014

PLACINTE HATEGANE
   Nu stiu daca sunt specifice numai zonei  Hateg dar la noi sunt foarte populare; aproape in fiecare casa se fac asemenea placinte fie dulci fie sarate,  din urmatoarele ingrediente :
  • 500 g faina 
  • un cub drojdie de bere
  • 2 linguri de zahar
  • 100 ml ulei sau 2 linguri untura
  • 1-2 oua - daca nu sunt de post
  • cca 200ml lapte sau apa
  • o lingurita sare
  • umplutura poate fi branza dulce, sarata, dulceata, varza, ceapa.
    Pentru prepararea aluatului dizolvam drojdia in putin lapte(apa) caldut cu zahar si cand incepe sa fermenteze adaugam faina, uleiul, ouale, restul de lapte si sarea si incepem framantatul.
   
    Ar trebui sa obtinem un aluat omogen elastic, mai moale care nu se mai prinde de mana sau de vas.
    Lasam la dospit pana isi dubleaza volumul, apasam aluatul in vas si-l lasam din nou sa creasca.
   
    Luam cu lingura si facem o bila pe care o intindem foarte subtire, punem pe jumatea foii umplutura,  indoim partea fara umplutura peste umplutura, lipim prin apasare marginile si obtinem un semicerc; lasam putin pana mai facem inca o placinta.

   Cand este gata si a doua le punem in tigaia antiaderenta cu foarte putin ulei si le coacem pe o parte apoi le intorcem. Mai demult se coceau in tigaie de fonta tot cu putin ulei. Sunt gata in 3-4 minute deorece trebuie sa fie foarte subtiri.
    Iata cum le-am facut noi, cu branza si dulceata, taiate in jumatate.



     Pentru ca ne-a ramas aluat am incercat sa facem si kurtos colac, dar am prea intins aluatul si s-a rupt.
    Am infasurat aluatul pe sticle de suc si i-am tavalit prin zahar, apoi i-am dat la cuptor.


     Oricum au fost apreciati de fete si vom continua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu