sâmbătă, 9 iunie 2018

LASAGNA ECONOMICA

      Nu numai in tara noastra ci si in majoritatea tarilor cat de cat dezvoltate se arunca cantitati mari de mancare ceea ce nu este deloc in regula.
      Din ceea ce am gasit prin casa am preparat un produs foarte gustos si mai ales, natural

     Ingrediente folosite:

  • 4 foi de lasagna preparate in casa
  • un rest de friptura la cuptor
  • 200 g zacusca cu telina facuta de noi
  • 500 ml. suc de rosii, produs de noi
  • o mana de spanac congelat
  • 200 branza dulce plus 200 branza telemea de capra
  • 2 linguri smantana
  • 2 cepe rosii
  • usturoi dupa gust
  • 500 ml sos bechamel
      Preparare:
     
      Foile de lasagna le-am facut din 450 g faina la care am adaugat o lingura ulei, o lingirita de sare, 3 oua si 3 linguri de apa calda.

      Am framantat un aluat mai moale fata de cel pentru taietei si l-am lasat la odihnit sub un vas incalzit o jumatate de ora.




     L-am impartit in 4 bucati egale, dupa care am intins pe rand cele 4 foi de lasagna.

     Am lasat foile sa se usuce timp de o ora, timp in care am pregatit umplutura.




      
    Umplutura de branza:   amestecam cele 2 tipuri de branza cu spanacul tocat si cu 2 linguri de smantana

     Umplutura de carne : calim 2 cepe tocate in ulei, adaugam carnea tocata peste care turnam sucul de rosii si zacusca.  Dam un clocot si umplutura este gata.

     Sosul bechamel  : punem in cratita  50 g unt si putin ulei. Cand s-a topit, adaugam o lingurita buna de nucsoara , o foaie de dafin si 2 linguri faina.
     Calim putin, dupa care turnam 500 ml lapte rece, amestecand mereu, si fierbem pana se formeaza sosul.

     Toate fiind gata, montam preparatul  astfel: 
     Ungem tava cu ulei apoi punem o parte din sosul bechamel;

     Asezam o foaie de aluat, undem cu sos si punem jumatate din umplutura cu branza.

     Acoperim cu a doua foaie, punem sos si apoi umplutura  de  carne.

    Acoperim cu cea de a treia foaie, punem sos si restul de branza.

    Punem ultima foaie, ungem cu sos, punem felioare subtiri de unt, radem cascava;l si parmezan.

    Dam la cuptor cam 50 minute pana prinde o crusta frumoasa.

    Merita incercat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu