vineri, 23 mai 2014



PREOCUPARI DE SEZON
   In afara de cele zilnice, datorita faptului ca  au aparut florile, fructele si legumele , am inceput sa punem cate ceva la borcan, deoarece ca orice fiinta si acestea trec si trebuie sa asteptam o noua aparitie a lor. Ele macar  se intorc pe cand noi....

  Incepem cu capsunile din care am facut sirop pentru care am avut nevoie de:
  • 3 kg capsuni
  • 3 kg de zahar.
  • sucul a  2 lamai
  • aspirina - nu folosim alt conservant
    Am procedat astfel:

    Capsunile curatate, le-am pus intr-o oala mare, le-am acoperit cu apa rece si am pus 4 aspirine, apoi le-am pus la rece pentru 24 ore.

    In ziua urmatoare le-am incalzit, fara sa fiarba apoi le-am strecurat prin presare prin tifon dublu, cu mare atentie ca sa nu treaca si pulpa fructelor  care precipita in sticle.

   Am masurat sucul obtinut, 3  litri si l-am amestecat cu 3 kg de zahar si zeama de lamaie apoi l-am lasat din nou la rece pana in ziua urmatioare cand l-am incalzit fara sa fiarba cam la 80 grade Celsius, dupa care l-am puis in sticle si siropul este gata, limpede si cu o aroma deosebita de capsune.


   Din fructele ramase am preparat un gem aromat  amestecandu-le cu 800 g zahar  si putina apa.

   Le-am fiert in prima zi 10 minute de la primul clocot iar in a doua zi 15 minute de la primul clocot.Fiertul in 2 reprize este, dupa parerea noastra, foarte eficient ca metoda de conservare, fara sa mai folosim  conservanti.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu