joi, 27 februarie 2014

MACARONS
   Trecand  zilele trecute pe langa o cofetarie, impreuna cu nepotica cea mica, a vazut o reclama cu macarons si, bineinteles, hai sa cumparam; numai ca cele expuse erau reclama si ca sa cumperi trebuia sa facem comanda.
   Vazand aceasta,  fetita imi spune, fa tu ca tot te pricepi si  auzind lauda - hai la munca. Am cautat mai multe retete si m-am oprit la cea  scrisa pe BlogCulinar de Boddan, nestiind cat sunt de mofturoase aceste prajiturele, in sensul ca sunt foarte sensibile la orice greseala.
   Sa nu o mai lungesc am  pregatit ingredientele:
  • 3 albusuri tinute in bucatarie 24 ore;
  • 110 g migdale facute pudra in blender
  • 200 g zahar facut pudra in blender
  • 50 g zahar tos.
   Am batut albusurile spuma apoi am adaugat zaharul tos si am continuat pana au devenit  rigide, rezistand la rasturnarea castronului.

   Am cernut pudra de migdale dar era cam uleioasa, cred ca am gresit ca nu le-am macinat cu zaharul ci separat  si  am adaugato impreuna cu zaharul in albusuri.
 
   Dupa cel le-am amestecat am constatat ca am o compozitie cam groasa  albusurile cred ca au fost cam micim dar am mers mai departe.

   Am pus pe hartie de copt am dat la cuptor, cred ca s-au copt bine dar fara piciorus din cauza densitatii aluatului.
 
   Dupa coacere si racire le-am umplut cu crema obtinuta din  cele 3 galbenusuri frecate la cald cu 100 g zahar si o lingura de cacao: cand s-a mai temperat am frecat cu 100 g unt .

   Cam asa au iesit, gustoase dar mofturoase nu au vrut sa semene cu ceea ce am vazut in poze.
   Oricum mai perseveram.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu