vineri, 18 martie 2016

CURCAN UMPLUT LA CUPTOR

     Am facut pentru prima data aceasta reteta si am fost foarte multumiti de rezultat  iar ingredientele au fost urmatoarele:

     Marinada -nu stiu daca asa este corect- a constat din:

  • 1  l vin rosu diluat cu 1  l apa
  • 100 ml tuica
  • 2 cepe taiate bucati
  • cativa catei de usturoi zdrobiti cu sare
  • 5 foi de dafin
  • o lingura cimbru uscat
  • cateva boabe zdrobite de piper si enibahar
  • 2 cm rizom de ghimbir
   Toate aceste produse le-am pus in apa calda intr-un vas incapator si cand s-a racit am introdus curcanul intreg, decongelat, de joi pana sambata si l-am pus la rece in camara.

   Dupa marinare am facut un amestec din urmatoarele ingrediente:

  • 100 g unt moale
  • 4 linguri mustar
  • 4 linguri sos de soia
  • 4 linguri otet balsamic
  • cativa catei de usturoi
  • o lingura boia
  • o lingurita piper
  • o lingura oregano  
  • o lingura condimente pentru friptura de pasare
  Umplutura din urmatoarele fructe:
  • un mar
  • o gutuie
  •  cateva caise uscate
  • 50 g stafide
  • o ceapa rosie taiata bucatele
  • sare  si piper
Preparare

   
Facem o pasta din unt cu celelalte ingrediente cu care ungem curcanul in exterior dar si in interior dupa care il umplem cu fructele mentionate, ii legam picioarele, inchdem orificiul prin care  l-am umplut cu o scobitoare si il dam la cuptor acoperit cu folie.
 
Din cand in cand ungem cu sosul format iar spre final luam folia si lasam sa se rumeneasca frumos.

Cand am transat curcanul din umplutura, prin mixare, am obtinut un sos delicios.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu