miercuri, 15 ianuarie 2014

AN NOU FERICIT!

Am trecut cu bine in 2014   chiar daca ultimele doua luni au fost mai dificile pentru mine: oricum daca a mai trecut un an, speram sa fie mai bun pentru toti oamenii deci si pentru familia noastra, sa fim sanatosi si sa avem cat mai multe satisfactii si bucurii.


  Transcriu mai jos o reteta de SALEURI  facute din  aluat frantuzesc pentru care am folosit:
  • 1 kg faina
  • 500 g. untura topita (precizam ca am folosit cantitati mai mari dar iese un aluat prea gras)
  • apa rece in care am dizolvat jumatate lingurita de sare si o lingura  de otet
  Preparare:
  Intr-un castron am pus 900 g de faina si 150 g untura, se anesteca putin si apoi se adauga apa cu sare si otet si se framanta bine pana se obtine un aluat mai moale'
  Se bate apoi aluatul pe planseta si de framanta din nou pana face basici, dovada ca a incorporat aer si si-a piedut elasticitatea.
  Se lasa la odihnit si intre timp amestecam100 g  faina cu untura ramasa, dupa care o impartim in 3
  Intindem aluatul cam de 1 cm si ii dam o forma dreptulghiulara dupa care in ungem cu o parte din untura si-l impachetam ca aluatul frantuzesc
  Il dam la rece pentru 30 minute dupa care il intindem, il ungem  si-l impachetam din nou dupa care iar il dam la rece pentru 30 de minute
  Repeta,m operatia pentru ultima data si dupa o pauza de cel putin 30 minute cat a stat la rece ii dam intrebuintarea dorita, in cazul de fata saleuri
  L-am intins ca de 1 cm grosime, l-am uns cu ou dupa care am presarat cascaval ras, sare mare  si seminte de mac.
 Se taie de dimensiunile dorite, se pune in tava pe foaia de copt si se  da la cuptorul foarte bine incalzit cam pentru 25-30 minute.
 Din acest aluat preparam si foile de cremes dar trebuie intins foarte subtire.
 Cam asa au iesit saleurile noastre.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu