marți, 4 iunie 2013

DOBOS TORT

Vechiul si clasicul tort de sorginte maghiara  este preferatul sotiei, este elegant si delicios pentru orice ocazie.

Ingrediente pentru blat :
  • 8 oua
  • 8 linguri de apa
  • 16 linguri de zahar
  • 16 linguri de faina
  • coaja si zeama de lamaie
  • prof de copt
Crema  am facut-o din:
  • 8 oua
  • 16 linguri de zahar
  • 500 g  de unt
  • 4 linguri de cacao neagra
  • esenta de rom
Prepararea blatului am realizat-o in doua etape deoarece coacerea foilor cere un anumit timp si daca facem toata compozitie, se lasa si nu mai ies foile asa cum trebuie.
Batem albusurile de la 4 oua tari, apoi adaugam 8 liguri de zahar pe rand si apoi 8 linguri de apa si batem bine.
Adaugam apoi cate un galbenus pana le terminam pe cele 4, apoi coaja si zeama de lamaie si 8 liguri de faina amestecata cu praful de copt.
Am un dosul tavii mari cu ulei si am tapetat abundent cu faina si apoi am pus cam 5 liguri din compozitie, am intins-o cat mai subtire si am dat la cuptor pentru cateva minute pana a prins o usoara culoare si sa intarit.
Am lasat cam un minut si apoi am desprins foaia cu cutitul. Am copt 4 foi mari.
Am folosit restul ingredientelor si am mai obtinut inca 4 foi.
Dupa ce s-au racit, le-am suprapus si le-am taiat in doua pe lungime ( se poate si pe latine, depinde ce forma doriti sa aibe tortul).

Pentru crema  am batut ouale cu zahar cateva minute apoi le-am pus pe baia de apa si le-am batut in continuare pana s-a ingrosat crema.
Am frecat untul spuma, am adaugat cacao si esenta de rom   apoi crema calduta si am frecat in continuare pana a devenit spumoasa.

Am intins crema pe fiecare foaie, am fasonat marginile pe care le-am zdrobit si le-am introdus in crema cu care am uns marginile tortului
Pe ultima foaie am intins  200 g zahar umed  topit  caramelizat.
Apoi cu un cutit fierbinte am marcat feliile de tort, produsul final aratand ca mai jos.



Sper sa va placa este un tort foarte bun asa ca merita munca depusa pentru coacerea foilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu